slide show

Tävlingen igår & Fredags planer

Publicerat 2013-05-10 kl 09:33:20 ♥ Kategori Filippa ♥ Kommentarer 0
Hej allihopa! Hoppas läget är awesome och att solen skiner hos er också.
 
Jag ska sammanfatta tävlingen och lite känslor kort:
 
Jag fick hjälp av underbara Cornelia med att knoppa och att hålla tiden mm. Ni vet sånt som lätt blir ett stressmoment när man gör det själv? Iaf fick jag till en underbar framridning där hon kändes sjukt fin (Lina alltså, inte Cornelia...) . Hon var lite smågrinig på de andra hästarna men inget allvarligt direkt. Lite bakåtstrukna öron och en mördarblick var det som hon igår delade ut. Lina gjorde allt jag bad om. Det jag känner att vi inte har övat på än har jag svårt att begära på en tävling. Därmed resultatet ockå. Travdelen var bra, galoppdelen i sig var helt okej. Däremot avsaktingarna och övergångarna i allmännhet sög. MEN jag kan inte kräva något annat då det helt enkelt sitter i vad jag har lärt henne och tränat på. 
 
Hon blev stark efter galoppen, jag ska verkligen jobba bort det nu. Men jag kan inte börja i galoppen utan måste backa bandet långt och se vart problemet egentligen sitter. Därför blir det jättemycket skritt/halt och trav/skritt osv. Jag måste lära mig att korta upp tyglarna och därmed tror jag också övergångarna kommer bli tydligare. Jag utvärderar om en månad ca. Deal? 
 
Fredagsplanerna då... Se på gossip girl några timmar (beroende... Tack Emelie!), stallet & plugga. Innan klockan tre ska plugget var klart. Då ska jag även ha städat rummet och duchat. 
 
Nej nu ska jag sjunka in i min drömvärld, gossip girl. Seee yaaa ♥
 
/Filippa
 
 
 
 
Kommentera här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0