slide show

Om Straus

Publicerat 2013-01-15 kl 19:37:00 ♥ Kategori Straus ♥ Kommentarer 1
Straus är en brun New Forest valack född 1999 och blir alltså hela 14 år i år. Han står på Bogesunds gård som ridskolehäst. Jag började tycka om Straus för ungefär tre år sedan. Tråkigt nog blev han skadad när jag bara hunnit rida honom två gånger. Men jag fastnade för honom ändå. Sen red jag lite andra hästar och Straus någon gång ibland.
 
Men det var för ett och ett halvt år sedan som jag red och tyckte om honom mer och mer. Vi började tävla både hoppning och dressyr tillsammans, men det var mest han som drog runt på mig. Någon gång ibland kunde vi få en rosett i från en träningstävling.
Straus har en nämligen en tendens att bli riktigt riktigt stark och speciellt i galoppen. Jag har fått köra några nöstopp ett x antal gånger genom att styra rätt in i väggen eller in i ett hörn för att över huvudtaget få stopp på honom. Men det har blivigt mycket bättre bara det senaste halvåret, vi har liksom hittat varandra och det är sällan han drar sådär som han gjorde förut.
 
Charmig va?
Men det kan hända, speciellt när man rider dressyrprogram och ska galoppera på diagonalen. Det brukar ta 1 sekund och så är man vid den andra väggen. Men annars är han riktigt sammarbetsvillig och frustar ofta när man rider honom. 
Nu rider jag honom på nästan varje lektion två dagar i veckan plus hoppträning en gång i månaden. Det går som sagt riktigt bra nu och jag hoppas på att det bara går bättre och bättre. Jag tävlar honom just nu i ponnycupen och vi har fått ett guld. Så duktig han är! ♥
Kommentera här Ponnycupen, Straus ,




Kommentarer
Postat av: Mikaela [fotoblogg]

Test

2013-01-22 @ 16:00:00
URL: http://mickanfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0