slide show

Lina + transporten = ?

Publicerat 2013-03-20 kl 12:17:00 ♥ Kategori Allmänt ♥ Kommentarer 0
Hmmm. Lina är tio år. Har åkt transport i heeela sitt liv och alltid stått still som en porslinshäst. En kväll i höstas/Under jullovet (kommer faktiskt inte ihåg) lastar vi henne EN gång på höger sida för att däcken inte var riktigt jämnt pumpade. När vi har åkt i en och en halv timme börjar hon panik sparka och försöka lägga sig ner. Hmmm, vad är felet? 
 
Vi låter henne vila från transporten i några veckor. Försöker sen på nytt att bara åka en kort sträcka för att checka av att allt e lugnt. Den här gången på rätt sida. Hon försöker återigen lägga sig ner. Hon sparkar så mycket så hon börjar blöda på sina egna ben och har fullständig panik inne i transporten. När vi lastar ut henne är hon genomsvettig, flåsar högt och trippar på tårna. Jag, som aldrig tidigare varit med om något sådant här, blir ju själv såklart rädd och vet knappt vart jag ska ta vägen. Vi provar igen, den här gången med min tränare på plats och Lina får än en gång panik. Lägger sig nästan ner och sparkar så man tror transporten ska välta. 
 
Nu, de senaste veckorna har vi under 3 tillfällen lastat in henne och stått still. Inte ens startat bilen och inte rullat en millimeter. Första och andra gången försökte hon sparka sig ut, lägga sig ner, började svettas av panik osv osv... Igår, tredje gången stod hon still. Helt stilla. Vi rullade på vägarna i säkert 20 minuter och hon stod som en porslinshäst bak i trailern. Sto, eller vad säger ni? 
 
Lättnaden är ENORM asså. Jag får själv panik av att se henne sparka sönder sig själv. Blodet har flera gånger runnit ner för hennes små ben även fast vi har använt både skydd och boots. Nu lindar jag alltid ända ner över hoven så hon verkligen inte kan skada kronranden eller hoven. VET, försiktig med min prinsessa, men vad ska man göra? Vill ju knappast ha henne skadad! 
 
NU vet ni varför jag har varit upptagen de senaste veckorna!
 
 
 
/Filippa
 
Kommentera här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0