slide show

Gårdagens ridpass // 30 april

Publicerat 2013-03-31 kl 10:37:00 ♥ Kategori Dagens ridpass ♥ Kommentarer 0
Sista veckan med Lina har varit riktigt tråkig i dressyren. Jag har plockat förmycket med tyglarna och då har hon gått som en liten giraff och då blir jag frustrerad och det leder ingenstans... Därför valde jag igår att jobba henne med lite längre tyglar så hon fick hitta formen genom mitt säte och därför söker hon kontakten med mig lite av sig själv. Så igår jobbade jag ungefär en halvtimme i skritt och jobbade henne med halter, skänkelvikningar och tempoväxlingar. Därefter började jag trava och travade på längre tyglar i ungefär en halvtimme, med skrittpauser såklart. 
 
Hon kändes så ooootroligt fräsh och fin så jag hoppade över galoppen då hon gärna kan bli lite studsig och framåt. 
 
I slutet kortade jag upp tyglarna och la upp formen lite och hon blev sååå fin. Mamma filmade lite i slutet som jag kan visa senare. Men jag är verkligen nöjd med Linas insatts ♥
 
 
/Filippa
 
Kommentera här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0