slide show

Gårdagens ridpass (23 Mars)

Publicerat 2013-03-24 kl 12:14:00 ♥ Kategori Dagens ridpass ♥ Kommentarer 0
Eftersom att det va min födelsedag igår så fick jag även äran att ta Julias dag att rida på! Jag red på en väg som faktiskt var helt fri från både snö och is. Eftersom att det precis hade smält bort var grusvägen perfekt för att galoppera på. Jag travade och skrittade såklart fram ordentligt innan och värmde upp henne genom att köra tydliga tempoväxlingar. Gud vad lösgjord hon blev av det alltså, hon verkligen skummade i munnen så att det blev vitt på marken haha! Efter det galopperade jag och försökte verkligen att få henne att sätta under sig och (nästan) galoppera på stället. Med ordentligt stöd från underskänkeln gick det alldeles perfekt. Hon var sååå duktig. Guldstjärna på min prinsessa! 
 
Vi tränade även lastningen och att sköta sig i transporten också. Är det inte konstigt att en häst kan ha fullständig panik 3-4 gånger i transporten, för att sen några gånger bara få gå in och äta och lastas ut, för att sen igen börja rulla och stå helt still och va grymt avslappnad? Överraskad är jag iaf haha!
 
Idag är det som sagt hoppträning på schemat och jag ser verkligen emot att genomföra en GRYM träning tillsammans med Lina. Jag har börjat inse att min kroppskontroll har försämrat sjukt mycket det senaste året när jag inte ridit så mycket för tränare och jag får verkligen tänka på min possition för att inte hamna fel. Dock kan det också bero på sadeln som är helt förskräcklig haha! Vi ska byta ut den någon helg när vi får tid över att åka till en sadelutprovare någonstans i ingenstans. 
 
Sammanfattar vi gårdagen är det en stor extra puss till Lina, jag kunde inte blivit nöjdare med henne ♥
 
 
/Filippa
Kommentera här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0