slide show

Dagens ridpass

Publicerat 2013-02-24 kl 14:01:00 ♥ Kategori Dagens ridpass ♥ Kommentarer 0
Jag har en riktig fin ponny måste jag bara börja med att säga. Blir så stolt att hon kan fokusera även fast det är tre andra hästar som cirkulerar runt henne. Låter jättetöntigt, men det är sådana problem som satte en stor käpp i hjulet förut, så det känns verkligen hur bra som helst!
 
Iallafall så reds det barbacka idag pga att sadeln inte sitter riktigt hundra, det gör inte hoppsadeln heller så vi måste ta tag i det så fort tiden finns... Men att rida barbacka stärker verkligen våra band till varandra om vi ska se det fina i problemet. Vi får så mycket bättre kontakt och min balans sätts verkligen på prov. Behöver träna upp både balansen och styrkan i mig själv kände jag. Hon skötte sig hur fint som helst och jag jobbade med ganska långa tyglar så att hon verkligen fick bära sig själv, vilket vi har haft lite problem med nu på sistonde. Men resultatet blev finfint och imorgon kommer hon vara en dröm att rida. Dock kändes det som att hon hela tiden ville skjuta över mig på fel sida, men det är bra att det kommer fram så vi kan göra något åt det!
 
      
 
Har aldrig varit något fan av boots innan, men nu när jag har börjat kan jag knappt sluta haha! Är sjukt bra att kunna skydda hovisarna från broddarna nu när benen slirar ute på vägarna. 
 
/Filippa
  
Kommentera här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0